Market segmentation and product positioning strategy

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Mavluda Yaxshiyeva

Abstract

This article highlights the traditional approaches to developing a segmentation strategy, market conditions for traditional products, the degree of attractiveness and the choice of target segments in marketing.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

How to Cite
Yaxshiyeva, M. (2020). Market segmentation and product positioning strategy. Scientific Research Archive, 1(16). Retrieved from https://ejournal.tsue.uz/index.php/archive/article/view/2001

References

1. Яхшиева М.Т. Сегментирование туристического рынка.«Туризм в Кыргызстане – проблемы, пути решения, перспективы развития». Материалы международной научно-практической конференции. (Бишкек, 2001.) – Б.: БГИЭК, 2001

2. Яхшиева М.Т. Стратегия и планирование маркетинговых исследований.Шестнадцатые международные Плехановские чтения. Тезисы докладов. - М.: изд-во РЭА, 2003.

3. Яхшиева М.Т. Маркетинговые исследования – основа успешной деятельности предприятия.III Международная научно - практическая конференция, посвящённой 15- летию Международной Академии Бизнеса в Казахстане. Материалы конференции, 1-том. – Казахстан : изд-во МАБ, 2003

4. Яхшиева М.Т. Маркетинг тизимида мақсадли бозор сегментларини танлаш механизмини такомиллаштириш. Автореферат. ТДИУ, “Университет” нашриёти. 2006.-25 б.