ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ВОЗМОЖНОСТИ НОВЫХ ИНФОРМАЦИОННЫХ
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Abstract
The article deals with the use of the Internet in teaching a foreign language. With the advent of the information age, both the scheme of knowledge transfer and the model of the learning process are changing sharply, which requires the improvement of professional training
from the position of activation of cognitive processes.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
How to Cite
Арипжанова, Л., & Мухитдинова М. С. (2020). ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ВОЗМОЖНОСТИ НОВЫХ ИНФОРМАЦИОННЫХ. Scientific Research Archive, 1(13). Retrieved from https://ejournal.tsue.uz/index.php/archive/article/view/1817
References
1. Кристал Д. Английский язык как глобальный язык. Кембридж: Университет. Пресса,2015.
2. Босикова К. Н. Повышение учебной активности студентов в процессе изучения
иностранного языка средствами информационно-коммуникационных технологий // Вестник Северо-Восточного федерального университета им. М.К. Аммосова. 2015. № 4.
3. Маккей С. Л. Преподавание английского языка как международного языка:
переосмысление целей и подходов. Оксфорд: Университет. Пресса, 2016.
4. Грушевицкая Т. Г., Попков В. Д., Садохин А. П. Основы межкультурной
коммуникации. М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2016.
5. Resnick M. Rethinking learning in the digital age. 2002.
6. Collins A., Halverson R. The second educational revolution: Rethinking education in the age of technology // Journal of computer assisted learning. 2010. V. 26. №. 1. P. 18-27.https://doi.org/10.1111/j.1365-2729.2009.00339.x.
7. Zhao Y. Preparing globally competent teachers: A new imperative for teacher education //Journal of Teacher Education. 2010. V. 61. №. 5. P. 422-431.
https://doi.org/10.1177/0022487110375802.
8. Mei B., Brown G. T. L., Teo T. Toward an understanding of preservice English as a Foreign Language teachers’ acceptance of computer-assisted language learning 2.0 in the People’s Republic of China //Journal of Educational Computing Research. 2018. V. 56. №. 1. P. 74-104.https://doi.org/10.1177/0735633117700144.
2. Босикова К. Н. Повышение учебной активности студентов в процессе изучения
иностранного языка средствами информационно-коммуникационных технологий // Вестник Северо-Восточного федерального университета им. М.К. Аммосова. 2015. № 4.
3. Маккей С. Л. Преподавание английского языка как международного языка:
переосмысление целей и подходов. Оксфорд: Университет. Пресса, 2016.
4. Грушевицкая Т. Г., Попков В. Д., Садохин А. П. Основы межкультурной
коммуникации. М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2016.
5. Resnick M. Rethinking learning in the digital age. 2002.
6. Collins A., Halverson R. The second educational revolution: Rethinking education in the age of technology // Journal of computer assisted learning. 2010. V. 26. №. 1. P. 18-27.https://doi.org/10.1111/j.1365-2729.2009.00339.x.
7. Zhao Y. Preparing globally competent teachers: A new imperative for teacher education //Journal of Teacher Education. 2010. V. 61. №. 5. P. 422-431.
https://doi.org/10.1177/0022487110375802.
8. Mei B., Brown G. T. L., Teo T. Toward an understanding of preservice English as a Foreign Language teachers’ acceptance of computer-assisted language learning 2.0 in the People’s Republic of China //Journal of Educational Computing Research. 2018. V. 56. №. 1. P. 74-104.https://doi.org/10.1177/0735633117700144.