Development of the consumer market in the republic of Uzbekistan

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Munira Azlarova

Abstract

The consumer market as set of the private persons getting a commodity output and service for personal nonecommersial use is characterized by a high competition, an abundance and a variety of the goods , the desentralized structure. The consumer market consists of set of subjects wich economic behavior influence sociocultural, personsl and psychological factors. In article the consumer market of Republic of Uzbekistan is analyzed.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

How to Cite
Azlarova, M. (2019). Development of the consumer market in the republic of Uzbekistan. Scientific Research Archive, 1(1). Retrieved from https://ejournal.tsue.uz/index.php/archive/article/view/573

References

1. Алтухов А., Вермель Д. Продовольственное самообеспечение страны: проблемы и перспективы // АПК: экономика, управление. 1999 №1.
2. Боев В.Р. Продовольственная безопасность СНГ: выбор альтернативы на пороге XXI века. -М.: Армита-Маркетинг, 1998.
3. Гафуров Ш., Бронштейн В. и др. Промышленная политика: теория, опыт и применение в Узбекистане. // Экономическое обозрение 200 г.№4.
4. Государственное регулирование в условиях перехода к рынку: опыт России и узбекистана. -М.: Институт экономики РАН. 2003 г.