Korxonalar tijorat faolyati

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Dildor Shadibekova

Abstract

The education guidance in the subject «Business Activity of the Entity» is intended for for the students of a bachelor degree who are trained in the Menezhment direction (small business and entrepreneurship), Marketing (small business and entrepreneurship) Service trade (small business and entrepreneurship). In the education guidance the essence, types, features of commercial transactions the entity, especially those entities which performs foreign economic activity, value of trade agreements, ways of settlement and conducting export and import transactions, methods of market researches for conducting commercial transactions, creation, the organization and control of trade agreements, carrying out commercial transactions at auctions and the biddings, in commodity exchanges and a way of use of intermediaries are this. And also, in this education guidance can use subjects of small business of service trade, marketing and menezhment, intended to enter the international markets and all interested persons.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

How to Cite
Shadibekova, D. (2019). Korxonalar tijorat faolyati. Scientific Research Archive, 1(1). Retrieved from https://ejournal.tsue.uz/index.php/archive/article/view/474

References

2. Йеннер Т. Маркетинговое планирование /Пер. с нем. – Х.: Изд-во Гуманитарный Центр, 2010. – 276 с.
3. Носова Н.С. Конкурентная стратегия компании, или Маркетинговые методы конкурентной борьбы / Н.С. Носова.- 2-е изд. - М.: Издательско – торговая корпорация «Дашков и К0»; Саратов: ООО «Англейс», 2010.- 256 с.
4. Карпова С.В. Практикум по международному маркетингу: учебное пособие / С.В. Карпова. – М.: КНОРУС, 2010. – 200 с.
5. Ивасенко А.Г. Иностранные инвестиции: учебное пособие /А.Г. Ивасенко, Я.И. Никонова. – М.: КНОРУС, 2010. – 272 с.
6. Николаев М.А. Инвестиционная деятельность: учебное пособие / М.А. Николаев. – М.: Финансы и статистика; Инфра-М, 2010.- 336 с.:
246
7. Герасимов Б.И., Мозгов Н.Н. Маркетинговые исследования рынка: учебное пособие / Б.И. Герасимов, Н.Н. Мозгов. – М.: Форум, 2009. – 336 с.: ил.
8. Герчикова И.Н. Международное коммерческое дело. Учебник. Изд. 2-е перераб. и допол. – М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2001.
9. Данильцев А.В. Международная торговля. Инструменты регулирования. Учебно-практическое пособие. Изд. 2-е перераб. – М.: Деловая литература, Палеотип, 2004.
10. Егорова Е.Н., Логинова Е.Ю. Коммерческая деятельность. Шпаргалки. – М.: Эксмо, 2007. – 30 с.
11. Короткова Т.Л. Коммерческая деятельность: учебник /Под ред. Н.К. Моисеевой. – М.: Финансы и статистика, 2007. – 416 с.
1. Лемке Г.Э. Секреты коммерческой разведки. – М.: Ось-89, 2008.-416с.

13. Минько Э.В. Основы коммерции: учебное пособие. – М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2007. – 512 с. 14. Паблик рилейшнз в коммерческой деятельности: Учебник. 2-е изд., перераб. и доп. – М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2003. - 414 с.Khodjaeva, M. (2019).
FINANCIAL STATEMENTS OF THE ENTERPRISE FOR USE OF HIGHER EFFICIENCY INTERNAL AUDIT ANALYSIS. Архив научных исследований, 1(1), 9. извлечено от https://journal.tsue.uz/index.php/archive/article/view/183

Khodjaeva, M. (2019). ИСПОЛЬЗОВАНИЕ АНАЛИТИЧЕСКИХ ПРОЦЕДУР В АУДИТЕ ФИНАНСОВОЙ ОТЧЕТНОСТИ. Архив научных исследований, 1(1), 62. извлечено от https://journal.tsue.uz/index.php/archive/article/view/ispolzovanie-analiticheskix-procedur